Alla inlägg den 21 juni 2021

Av Tina L Hedenquist - 21 juni 2021 10:23

Charlotta Rexmark har en kanal som heter Överlevnadsguiden med en hel del info om hälsa, samtiden och även en hel del andligt. 
Jag tycker ni bör ta er tid att lyssna på henne, hon har många bra reflektioner inom det mesta som rör vår värld. 
Jag sållar ibland bland informationen som bland mycket annat som kommer. 

Så lyssna på detta avsnitt om cellprov, mammografi och preventivmedel. Vi är totalt grundlurade där med tyvärr. Lyssna och lär! 
Jag känner personligen till detta sedan flera år tillbaka och inser att allt hänger ihop även här. 

https://youtu.be/NZVaukcx7dA

Av Tina L Hedenquist - 21 juni 2021 09:30

Jisses viklen värme vi haft. Över 30 grader och det är himla svårt att sova. Åskan gick här inatt med, mullrade rejält någon timme. Vi klarade oss utan strömavbrott men såg det var ett par tusen här i närheten som vart utan, men det var inte någon längre stund. 


Rustar för vintern och inför kommande eventuella nästa kris som jag personligen bara väntar på. Systemet måste kraschas ännu mer och vad jag fattat det som är det "cyber-krig" som står på agendan. Med det kommer strömavbrott och det kommer bli sårbart. MSB och våra kära myndigheter har ju basunerat ut vad vi behöver och ska göra en längre period nu och de "trycker väl på knappen" i vinter. 


Boden med snickarbod och förvaring till kläder är på plats, maken och sönerna la papp igår så nu kan det regna. Ska beställa plåt efter midsommar. När väl den är målad mm (som blir mitt jobb) ska hönhuset fixas, så vi kan få hit dem i höst så de kan bo in sig till vintern. Kattungarna som vi trodde skulle va här i sommar lyser med sin frånvaro tyvärr, falskt alarm vaje gång, haha. Nån som vet har kattungar (eller ska ha) i Norrköpings-trakten meddela gärna mig. Tack!


Ska läsa på om vinterodling med. Har beställt en bok, Sara Bäckmo, som jag sneglat på många år och nu var det dags. Har i nuläget bara pallkragar men det borde funka att täckodla i vinter. Jag ska läsa på. 


Nu ska jag hälla av lite kombucha-vätska, göra rent scooby-burken och fylla på med nytt te, sen hänga lite tvätt, dra igång gräsklipparen och klippa gräs innan det blir för varmt. 

Ha en fin måndag alla ni! 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards