Direktlänk till inlägg 21 juni 2021

Måndag och fortsatt varmt

Av Tina L Hedenquist - 21 juni 2021 09:30

Jisses viklen värme vi haft. Över 30 grader och det är himla svårt att sova. Åskan gick här inatt med, mullrade rejält någon timme. Vi klarade oss utan strömavbrott men såg det var ett par tusen här i närheten som vart utan, men det var inte någon längre stund. 


Rustar för vintern och inför kommande eventuella nästa kris som jag personligen bara väntar på. Systemet måste kraschas ännu mer och vad jag fattat det som är det "cyber-krig" som står på agendan. Med det kommer strömavbrott och det kommer bli sårbart. MSB och våra kära myndigheter har ju basunerat ut vad vi behöver och ska göra en längre period nu och de "trycker väl på knappen" i vinter. 


Boden med snickarbod och förvaring till kläder är på plats, maken och sönerna la papp igår så nu kan det regna. Ska beställa plåt efter midsommar. När väl den är målad mm (som blir mitt jobb) ska hönhuset fixas, så vi kan få hit dem i höst så de kan bo in sig till vintern. Kattungarna som vi trodde skulle va här i sommar lyser med sin frånvaro tyvärr, falskt alarm vaje gång, haha. Nån som vet har kattungar (eller ska ha) i Norrköpings-trakten meddela gärna mig. Tack!


Ska läsa på om vinterodling med. Har beställt en bok, Sara Bäckmo, som jag sneglat på många år och nu var det dags. Har i nuläget bara pallkragar men det borde funka att täckodla i vinter. Jag ska läsa på. 


Nu ska jag hälla av lite kombucha-vätska, göra rent scooby-burken och fylla på med nytt te, sen hänga lite tvätt, dra igång gräsklipparen och klippa gräs innan det blir för varmt. 

Ha en fin måndag alla ni! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina L Hedenquist - 2 september 2021 09:04

Jag såg Öystein Rönnes video (postar den nedan) igår om "Mirakelmedicinen". Jag har läst om detta tidigare och t o m ett kompendium om det, finns nedan att läsa, ladda ner o skriva ut om ni vill.    Info från Helena Bågenhammars sida och webbshop. ...

Av Tina L Hedenquist - 28 augusti 2021 13:24

Tiden går och hösten är här.    Växthuset står klart, pallkragar är på plats och igår hämtade vi hem tegelstenar, gamla, tunga, som jag tänkte blir bra att mura ihop till odlingslådor. De håller ju värmen med.  Annars är potatisen påg, spenat h...

Av Tina L Hedenquist - 28 augusti 2021 09:50

Om ni inte hört om La Quinta Coulmna förut måste ni kolla in det.    Här ger Ricardo tips på tillskott att ta efter injektion eller om du umgås med injecerade människor. Dessa eliminerar gifter i kroppen.    Det finns även en text att läsa om...

Av Tina L Hedenquist - 27 augusti 2021 13:53

Oj, det var ett tag sedan jag skrev här.    Jag har haft lite annat pyssel för mig de senaste veckorna med förberedelse inför vintern, skolstart och roddande med Vi tillsammans-projektet jag engagerat mig i (det kommer ett separat inlägg om det)....

Av Tina L Hedenquist - 31 juli 2021 12:03

Informationsturnen fortsätter, idag, lördag 31/7 är Hanna och gänget i Skellefteå, i stadsparken kl 17.00. Imorgon söndag 1/8 är det dags för Piteå, Byxtorget kl.13.00 och Luleå, Biltema eller Coop Storheden kl.18.00 (håll utkik i gruppen på fb htt...

Ovido - Quiz & Flashcards