Direktlänk till inlägg 12 juli 2021

Att hjälpa kroppen ta hand om gifter

Av Tina L Hedenquist - 12 juli 2021 10:52

Det finns många sätt att ta hand om sig och det viktigaste som jag ser det är att äta så ren mat som möjligt, undvika tillsataser, GMO och konstgjorda produkter som bl a aspartam, olika onaturliga köttersättningar mm mm. Sen peta i sig sådant som våra kroppar har svårt att tillverka själva, som ex c-vitamin är ju alltid bra. Zink och magnesium använder kroppen mycket av vid stress och sjukdom, likaså selen och jod som även ska vara bra för att driva ur strålning ur kroppen. Att även stopa i sig l-lysin kan vara bra vid stress och då kroppen är svag, ex i pubertet och vid mens och ägglossning hos oss kvinnor då immunförsvaret jobbar mer än normalt. 


Det har ju kommit fram lite info om tallens välgörande egenskaper på senaste tiden med anledning av spikproteinerna i injektionerna människor väljer att bespruta sig med. Ställer mig fortfarande frågan till om de kan överföras till andra människor, jag fortsätter att ta in och lyssna. Det finns mängder med örter och annat från nautren som jag tror på är bra för kroppen och tänker att vi måste backa tillbaka på flera sätt för att återfå hälsa och välmående på bästa sätt. 

Det är svårt idag då gifterna är så många och så utbredda, de syns inte och då tror man inte att de finns, ta t ex chemtrails och mobilstrålning från master, anntenner, mobiltelefoner, datorer, laptops och airpods samt skrivare. 

Pinus Pinaster är ett tillskott från terpentallens tallbark som finns som tillskott om man inte vill eller kan ge sig ut i skogen och plocka. 

Den går på kärlen och förebygger blodproppar, högt blodtryck, kramp i benen samt åderbråck mm mm. 

OBS! Se upp om du medicinerar, läs på innan du intar eller rådfråga en duktig terapeut du känner att du litar på. 

Quercetin är ett ämne som förekommer i många växter såsom äpple, ek, vindruvor. Det är antiviralt, bromsande vid ex allergi. Det har en antiinflamatorisk verkan, kan dämpa astma, elöverkänslighet, högtblodtryck, minnesproblem, prostatiti mm mm. 

OBS! Även här kolla upp om du medicinerar. 


Det har ju visat sig att injektionerna innehåller grafenoxid upp till 97% och att det även petat i skiten i influensasprutorna sedan ett par år tillbaka. Frågan är om det även förekommer i det de sprutar på oss uppifrån? Människor har ju blivit sjuka och det verkar vara liknande symptom som biverkningarna från injektionerna. 

Läste en blänkare i mitt flöde och det som kan hjälpa kroppen att eliminera gifter kan vara en kombination av dessa två; 

Glutamin - en aminosyra som bl a hjälper kroppen att hålla igång tarmfloran och har antiinflamatoriska effekter på t ex vita blodceller och T-celler som är viktiga för immunförsvaret samt viktiga för celldelningen. 

Astaxantin - antioxidant, finns bl a i alger, fisk och skaldjur, positiv vid diabetes och inflammationer i hjärta och kärl. 


Jag lägger länkar från Kurera nedan där ni kan läsa vidare vid intresse. 

OBS! Jag är ingen läkare eller terapeut, så rekomenderar er att själva läsa på och rådfråga en duktig terapeut vid ev frågor. Däremot är jag övertygad att kroppen har förmågan att självläka om den får rätt förutsättningar. 


https://kurera.se/barken-fran-tall-kan-bli-raddningen-for-pollenallergiker/


https://kurera.se/tag/quercetin/


https://kurera.se/aminosyror-l-glutamin-och-l-glutaminsyra/


https://kurera.se/fem-skal-att-ta-astaxanthin-varje-dag/

 
 
Ingen bild

Ulrika

12 juli 2021 13:23

Tack för påminnelsen om quercetin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina L Hedenquist - 2 september 2021 09:04

Jag såg Öystein Rönnes video (postar den nedan) igår om "Mirakelmedicinen". Jag har läst om detta tidigare och t o m ett kompendium om det, finns nedan att läsa, ladda ner o skriva ut om ni vill.    Info från Helena Bågenhammars sida och webbshop. ...

Av Tina L Hedenquist - 28 augusti 2021 13:24

Tiden går och hösten är här.    Växthuset står klart, pallkragar är på plats och igår hämtade vi hem tegelstenar, gamla, tunga, som jag tänkte blir bra att mura ihop till odlingslådor. De håller ju värmen med.  Annars är potatisen påg, spenat h...

Av Tina L Hedenquist - 28 augusti 2021 09:50

Om ni inte hört om La Quinta Coulmna förut måste ni kolla in det.    Här ger Ricardo tips på tillskott att ta efter injektion eller om du umgås med injecerade människor. Dessa eliminerar gifter i kroppen.    Det finns även en text att läsa om...

Av Tina L Hedenquist - 27 augusti 2021 13:53

Oj, det var ett tag sedan jag skrev här.    Jag har haft lite annat pyssel för mig de senaste veckorna med förberedelse inför vintern, skolstart och roddande med Vi tillsammans-projektet jag engagerat mig i (det kommer ett separat inlägg om det)....

Av Tina L Hedenquist - 31 juli 2021 12:03

Informationsturnen fortsätter, idag, lördag 31/7 är Hanna och gänget i Skellefteå, i stadsparken kl 17.00. Imorgon söndag 1/8 är det dags för Piteå, Byxtorget kl.13.00 och Luleå, Biltema eller Coop Storheden kl.18.00 (håll utkik i gruppen på fb htt...

Ovido - Quiz & Flashcards